پیغام ما روشن است و به مردم روشنایی می بخشد

۱۳۹۲ اردیبهشت ۱۷, سه‌شنبه

نگرانی و راههای مقابله با آن

نگرانی 3 مشکل عمده ببار میاورد:
اول:   اینکه نگرانی فایده ای ندارد
دوم:   بی دلیل  و پایه است
سوم:  اینکه سالم نیست
 
فایده ای ندارد چون هیچ دردی را دوا نمیکند مانند موتور ماشیتیست که بی حرکت روشن است و جز ایجاد دود و سر و صدا کاری نمیکند
نگرانی گذ شته را تغییر نمیدهد و بر آینده نیز کنترلی ندارد فقط امروز را خراب میکند
بیفایده است و مشکلی را حل نمیکند
 
بی پایه و اساس است چون فقط مشکل را بزرگتر از حد خودش جلوه میدهد به قول معروف از کاه کوهی میسازد و فقط مشکل را بزرگتر و بزرگتر جلوه میدهد هرچه بیشتر به مشکلی فکر کنید به نظر
بزرگتر میاید.نگرانی در مورد چیزی که نمیتوانید تغییرش دهید بیفایده است.
 
سالم نیست چون اصلا سیستم بدن ما برای نگرانی درست نشده است نگرانی ما را غمگین و مریض میکند
ما با نگرانی متولد نمیشویم بلکه در طی زندگی یاد میگیریم.پس خوشبختانه میشود نگران نشدن را هم آموخت.
 
راه مقابله با نگرانی چیست؟
 
خداوند شبان من است محتاج به هیچ چیز نخواهم بود
 
چطور خداوند شبان ما میشود؟ و چگونه این امر فشارهای روانی را بر میدارد؟
باید دید یک شبان چطور شخصیتی دارد:
 
1- شبان مهیا کننده است. غذا و سرپناه مهیا میکندو احتیاجات اولیه و ضروری را رفع میکند.
2- شبان محافظت میکند.از دشمن و صدمات
3- شبان راهنمایی و هدایت میکند.هنگامی که راه را گم میکنیم و نمیدانیم کدام طرف برویم او راه را نشان میدهد.
4- شبان تصحیح میکند.هر مسئله ای که پیش بیاد او اشتباهات رو درست میکنه.
 
و نکته جالب اینکه خداوند دقیقا این 4 عمل را وعده داده است که  
اگر او را شبان خودمان قرار دهیم.او مهیا میکند محافظت میکند هدایت میکند و تصحیح ((به راه درست بر میگرداند)) میکند.
 
او حتی جزئیات بیشتری را بیان میکند در فیلیپیان 4-19 چنین میگوید:
"و خدای من همه نیازهای شما را بر حسب دولت پر جلال خود در مسیح عیسی رفع خواهد کرد."
در اینجا نمیگوید تمام خواسته های شما بلکه نیازهای شما را رفع خواهد کرد چون تفوت بسیاری بین خواسته و نیاز ما وجود دارد.
او میگوید خواهد کرد نمیگوید شاید بکندو به این ترتیب او تعهد میکند که انجام میدهد.
 
نکته دیگر اینکه او تعهد میکند همه نیازها را برآورده کند.این کلمه همه نیازها بسیار گسترده و وسیع است.
در کلام خدا حدود 7000 وعده این چنینی داریم که تمام ابعاد زندگی ما را پوشش میدهد.و اگر این ها را باور کنیم چه جای نگرانی باقی میماند؟
 
نگرانی بیفایده بی دلیل و ناسالم است و اگر مسیح شبان ماست چه جایی برای نگرانی باقی میماند؟
 
هنگام نگرانی  ما مانند یک شخص بی خدا عمل میکنیم و در واقع اعلام میکنیم که خدا به تعهداتش عمل نمیکند.او نیازهایم را رفع نمیکند.پس خودم  باید عمل کنم
 
چطور خداوند را شبان خویش قرار دهیم؟
 
خداوند شبان همه نیست او فقط شبان کسانی است که اورا شبان زندگی خود ساخته اند
.
عیسی مسیح را بعنوان خداوند خود بپذیرید
 
خداوند نمیتواند شبان شما باشد مگر اینکه شبان شما خداوند باشد.
 
شما نمیتوانید از او بخواهید شبان شما باشد مگر اینکه خداوندی او را بپذیرید.ما نمیتوانیم هم زمان هم خود خداوند زندگیمان باشیم هم بگذاریم خداوند در زندگیمان باشد.
خداوند یعنی کنترل کننده یعنی مسئول و همه کاره کسی که حرف آخر را میزند.
اگر مسیح کنترل کننده نیست اگر او حرف آخر را نمیزند پس خداوند شما نیست.
و اگر خداوند شما نیست پس شبان شما هم نیست.چون خداوند شبان من است.
 
قبول کردن مسیح بعنوان شبان سه مرحله دارد:
 
یوحنا 10-14 "من شبان نیکو هستم.من گوسفندان را میشناسم و آنها نیز مرا میشناسند"  
و در یوحنا 10-27:"گوسفندان به صدای من گوش فرامیدهند من آنها را میشناسم و آنها از پی من می آیند."
 
شناختن عیسی مسیح – گوش دادن به او- پیروی کردن از او.
 
مجموع این سه مرحله یعنی اینکه او را بعنوان شبان خود پذیرفته ایم.
تمام نگرانیهای شما هرچه که میخواهد باشد فقط مسئله کنترل است ریشه تمام نگرانیها
این است که شما کنترل خیلی چیزها را در زندگی ندارید و نمیتوانید هم داشته باشید اما تلاش میکنید که داشته باشید.هر وقت تلاش کنید مساذل غیر قابل کنترل رو کنترل کنید نگرانی شما شروع میشود...بچه ها – اقتصاد – محیط زیست -.....
شما میخواهید همه چیز را کنترل کنید و این شروع نگرانیهاست.شروع به بدست آوردن کنترل چیزهایی میکنید که اصلا در توان و وظیفه شما نیست.
 
چه کسی در زندگی شما کنترل کننده است؟
 
خداوند حق انتخاب داده او خود و یا کسی را تحمیل نمیکند .شما  دو راه داریدیا خودتان کنترل کنید یا اجازه دهید خداوند کنترل کند.خداوند کمک خلبان نمی خواهد.چون شما سقوط میکنید و تقصیرها گردن خدا میافتد.او ما را ساخته او میداند چه چیزی ما را سعادتمند میکند.او قدرتش رادارد که انجام دهد.با تمام اینها او به ما فرصت انتخاب میدهد.
اگر شما کنترل کننده هستید پس نقش خدا را بازی میکنید و نقش خدا را بازی کردن شروع نگرانیهاست.وقتی شروع میکنید که کنترل اموری رو بدست بگیرید که توانایی آن را نداریددردسر شروع میشود.
اگر زندگی تان را بدون هدایت خداوند جلو میبرید باید هم نگران باشیدچون خیلی چیزها را در این مسیر نمیتوانید در کنترل داشته باشید.اما اگر خداوند را در کنترل قرار دهید او قادر است و توانا تا همه چیزرا کنترل کند و خداوند و شبان شما باشد.و شما لازم نیست از چیزی نگران باشید.
 
برای هر موردی دعا کنید
 
در باره تمام مواردی که موجب نگرانیتان هستند خیلی ساده و از ته دل دعا کنید خود این علامت دوستی و رابطه با خداوند است.
دعا فورا و به مقدار قابل توجهی نگرانی را کم میکند.نگرانی چیزی را عوض نمیکند ولی دعا میکند.نگرانی فقط گرد و خاک بی نتیجه میکند اما دعا ارتباط با خداییست که قادر به عوض کردن همه چیز است.در موقع نگرانی دو راه حل وجود دارد:
اول اینکه وحشت کنیم و دوم دعا کنیم . کلام خدا دومی را پیشنهاد میکند.
 
آیا برای دعا وقت ندارید؟ برای نگرانی چطور؟
 
فیلیپیان 4-6:"برای هیچ چیز نگران نباشیدبلکه در هرچیز با دعا واستغاثه همراه با شکر گزاری درخواستهای خود را به خدا ابراز کنید"
در هرچیز نه فقط برای امور روحانی. خیلی ها فکر میکنند دعا فقط آن چیزیست که خدا دوست دارد بشنود .اگر چیزی آنقدر مهم هست که باعث نگرانیست پس ارزش دعا کردن دارد.توانایی خداوند از نگرانی ما برتر است.
اول پطرس 5-7:"همه نگرانیهای خود را به او بسپارید زیرا او به فکر شما هست."
سپارید یعنی رهایش کنید بگذارید برود تخلیه اش کنید.لغت یونانی که در اینجا استفاده شده معنی رها کردن.چکاندن.انداختن میدهد.
من نمیدانم هرکدام از شما الان چه نگرانی داریداما میدام خدا دوستتان دارد و به فکرتان هست و میتواند کمک کند.
 
خداوند شبان من است.خداوند شبان من است.خداوند شبان من است
 
فقط یک خداوند واقعی وجود دارد بقیه خدایان ساختگی هستند و قدرتی ندارند و این خدای واقعی شبان من است.
همین لحظه در نام عیسی مسیح نگرانیتان را به او بدهید حتی برای یک ثانیه هم بر دوشتان نکشیدش. باور کنید لازم نیست و فایده ای هم ندارد.
" ای عیسای خداوند هنوز خیلی چیزها برام روشن نیست اما میدونم قول دادی مواظب من باشی.لطفا کمکم کن بهت اعتماد کنم.من نمیخام موقعیتی که مال توست رو در زندگیم اشغال کنم. لطفا تو زندگیم رو کنترل کن ای خداوند و ای شبان محبوبم .میخام خداوندم باشی.میخام بیشتر و بیشتر بشناسمت.لطفا هدایتم کن و دوستم داشته باش منم دوستت دارم محبوبم. آمین"
 
لینک مقاله:
 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر